Age of Mythology

Age of Mythology'de mitoloji tarihinden bilinen en önemli üç medeniyet ele alınılmıştır. Oyunda her ırkın kendine özgü binaları,askeri üniteleri,kahramanları(hero) ve tanrıları(god) bulunmaktadır. Zaten oyunun en büyük özelliklerinden biride her ırkın birbirinden tamamen farklı ve orjinal şekilde tasarlanmış olmasıdır. Örnek verirsek; Age of Empires:II'de ırklarda ki ortak askeri birimler veya ortak binaları bu oyunda görmek mümkün değil. Bu özellik oyundan alınan zevki arttırmakla kalmayıp oyundan sıkılma süresini de uzatmış oluyor aynı zamanda...

   Yazının başında da bahsettiğim gibi her ırk tamamen kendine has tasarlanmıştır. Bu da ırkların birbirilerine karşı avantaj ve dezavantajlarını yaratmaktadır. İlk olarak savaş alanında ki figüranlardan yani askerlerden bahsedelim...

   Oyunda her askeri birimin savaşırken avantajlı olduğu karşı birimi vardır. Yani genel bilinen tabiriyle mızraklı piyadelerin atlılara karşı, okçuların piyadelere karşı, atlıların okçulara karşı avantajı(bonus gibi) bu oyun içinde geçerlidir. Bunların dışında oyunda bulunan özel birimler "myth unit" dediğimiz mitolojik askerlerde bulunmaktadır. Bu askerler "human soldier" yani insan olan askerlerden her açıdan daha güçlüdür. Buna bağlı olarak daha fazla popülasyon harcarlar. Myth unitlerin bonusları tüm insan askerlerdir. Bazılarının bunun yanında "buildings" yani binalara karşı bonusu olanda vardır. Oyunun en önemli birimlerinden olan kahramanların bonusları ise myth unitlerdir...

   Oyunun konusu mitoloji olunca işin içine mitolojik tanrılarında girmesi kaçınılmaz oluyor. Her medeniyetin 3 tane büyük tanrısı vardır. Her büyük tanrının da 6 tane alt tanrısı vardır. Örneğin; büyük tanrıyı oyuna başlamadan önce seçerken, alt tanrıları ise her çağ atlayışımızda seçenek olarak görüyoruz.

   Oyunun getirdiği en büyük farklardan biride çağ atlama şeklidir. Age of Empires'dan bu yana alıştığımız şekilde değilde bu sefer her çağ atlayışımızda karşımıza iki seçenek sunmasıdır. Bu seçeneklerde alt tanrılarımız oluyor. Her alt tanrının kendine göre myth unitleri, süpergücü(god power) ve geliştirmeleri(improvement) vardır. Oyun 4 temel çağdan oluşmaktadır. Oyuna eski çağdan(archaic age) başlıyoruz ve sırasıyla klasik çağ(classical age), kahramanlık çağı(heroic age) ve son olarak mitos çağıdır(mythic age)...

   Oyunda, Age of Empires:II'den de alışıldığı gibi kaynak toplama mevcuttur. Eski oyundan kalan gelenek olarak et,odun ve altın kaynakları oyunumuzda da mevcut. Bunların dışında farklı bir kaynak olarak "iyilik(favor)" eklenmiştir. Yani tanrılara karşı olan sadakatimiz ya da onlara olan inancımızın seviyesi diyebiliriz. Bu kaynağı diğer kaynaklar gibi harita ekranından elde edemeyiz. Bu kaynak tüm myth unitlerin üretiminde, kale(fortress) gibi önemli binaların yapımında ve bazı önemli gelişmelerde kullanılmaktadır. Genel olarak favorun üst sınırı 100'dür. Favor elde etmek için her ırk farklı yollara başvurmak zorundadır. Bu konu Age of Mythology Uygarlıkların incelemesinde ayrıntılı olarak anlatılmıştır...

   Age of Mythology'e oynanabilirlik açısından bakıldığında gayet basittir. Bu konuda geçmiş Age of Empires oyunlarında ki oynanabilirliğe ek olarak birşey eklenmemiştir. Daha akıcı oynamak isteyenler için herzaman ki gibi klavye kısayolları bulunmaktadır. Oyunun ana menüsünde oyuna yeni başlayanlar için "Learn to Play" seçeneği başlangıç için ideal gözükmektedir. Bunun dışında uzun soluklu birşeyler arayanlar için"Campaign(kampanya)" seçeneği bulunmaktadır. Bir diğeri ise strateji oyunlarının vazgeçilmezi olan "Single Player(tek oyuncu)" herzaman ki yerini almıştır. Ve son olarak, bunların dışında yapay zekayla oynamaktan sıkılan oyuncular için "Multiplayer" seçeneğide bulunmaktadır.

   Gerek tek kişilik gerekse kampanya seçeneği, oyuncuların sıkılmaması için elinden geleni yapmaya hazır gibi gözüküyor. Oyunda ki 3 ırk, toplam 9 büyük tanrı, 27 tane alt tanrı ve 20 farklı harita oyundaki ayrıntıyı arttırmaktadır. Ayrıntının artması oyunu daha çekici hale getirmektedir...

   Diğer merak edilen bir konuda oyunun grafikleri. Age of Mythology'den bu konuda beklentileri olanlar beklediklerini sonuna kadar bu oyunda bulacaklardır. Grafik konusunda microsoft, Age of dünyasında kendine yeni bir çağ açmış diyebiliriz. Savaş, ilk olarak oyunun giriş videosunda bizi karşılıyor. Kendimizi mitolojik bir savaşı izlerken buluyoruz. Giriş videosundan sonra gelen ana menünün hareketli arka planı son derece etkileyici. Grafik açısından oyun içinden bilgi vermek gerekirse, denizin görsel güzelliğinden tutun birimlerin tek tek görüntüsüne kadar ensemble stüdyoları çok iyi iş çıkarmış diyebiliriz. Özellikle myth unitler, insan askerlerden daha farklı combolara sahip oldukları için oyunu bırakıp onları izleyeceğinize eminim. Örneğin; yunan ırkının myth unitlerinden "Cyclops"un bir askeri ayağından havaya kaldırıp fırlatması ya da iskandinav myth unitlerinden "Frost Giant"ın nefesiyle askerleri dondurmasını örnek olarak söyleyebiliriz. Oyun içine eklenen yenilik olarak ise "zoom" yapabilme özelliğidir.


UYGARLIKLAR

Yunan - Greek

   Yunanlıların büyük tanrıları sırasıyla; Zeus,Hades ve Poseidon'dur. Daha detaylı incelemeye başlamadan önce büyük tanrıları ve alt tanrılarını yazmakta fayda var;


 Archaic Age        Classical Age           Heroic Age                Mythic Age
  
   Zeus        -    Athena,Hermes       Apollo,Dionysus          Hephaestus,Hera
   Hades      -    Ares,Athena          Aphrodite,Apollo        Artemis,Hephaestus
   Poseidon  -   Ares,Hermes        Aphrodite,Dionysus      Artemis,Hephaestus


   Yunanlılar oyunda genel olarak bakıldığında human soldier olarak diğer ırklara nazaran biraz öne çıkıyor. Yani askeri akademiden (military academy), okçuluk sahasından(archery range) ve ahırdan(stable) üretilebilen birimler diğer ırklara göre daha iyi. Daha doğrusu mısırlılar ve iskandinavlarda okçuluk sahası ve ahır binası yoktur.

   Oyunda ki üç medeniyette her alanda birbirinden tamamen farklıdır ve bu farklılık oyunun her karesinde karşımıza çıkıyor. Kaynak toplama şekilleride bunlardan biri. Yunanlılar altın ve odun toplamak için tek yapı kullanıyor o da ambar(storehouse). Ambarı odun için ormana, altın için de madene yakın kurmak gerekiyor. Et için doğada ki hayvanlar haricinde tarla, her ırk için yapılabilen kaynaktır. Tarlayı geliştirmek içinse tahıl ambarı(granary) bulunmaktadır.

   Ve gelelim "favor" konusuna. Yunan ırkı favor u elde etmek için adeta tapınmak zorundadır. Yani pratik olarak köylüleriyle tapınaklarına(temple) tapınarak elde eder. Ne kadar çok köylü tapınırsa favor da o kadar hızlı artar. Daha önce favorun üst sınırının 100 olduğundan bahsetmiştim. Oyunda ki tüm ırklar ve tüm büyük tanrılar içinde istisna olarak Zeus'ta bu üst sınır 200'dür.

   Oyundaki kahramanlar yine ırklara göre farklılık gösterir. Yunanlılarda her büyük tanrının 4 farklı kahramanı vardır. Her çağda bu kahramanlar arasına bir yenisi eklenir ve her birinden sadece bir tane çıkartılabilir fakat öldükten sonra tekrar üretebiliyoruz...


Mısır - Egyptian

   Mısırlıların büyük tanrıları; Ra,Isis ve Set'dir.

 Archaic Age        Classical Age           Heroic Age                Mythic Age

    Ra         -        Bast,Ptah           Hathor,Sekhmet            Horus,Osiris
    Isis        -       Anubis,Bast         Hathor,Nephthys           Osiris,Thoth
    Set        -       Anubis,Ptah        Nephthys,Sekhmet         Horus,Thoth


   Mısırlıların oyundaki avantajlarını genel olarak söylersek, en başta ekonomik olarak diğer ırklardan daha üstünler. Gerek alt tanrıların geliştirmeleri olsun, gerekse büyük tanrıların oyuna başlandığında ki ilk süpergüçleri olsun çoğu ekonomiyi geliştirmeyi sağlar. Mısırlıların bu açıdan en büyük özelliği henüz ilk çağda bile tarla yapabilmesidir. Diğer ırklarda tarla 2. çağda açılmaktadır. Ekonomik olarak bu avantajların yanında birde bazı binaların bedava yapılabilmesi vardır. Tahıl ambarı(granary),popülasyonu arttırmak için kurduğumuz evler(house), askerlerin vuruş gücü,zırh ve kalkan gibi özelliklerini arttıran(armory), ticaret yapıp altın kazandığımız(market) ve tapınak(temple) bedava yapılabilmektedir. Diğer bir avantajı ise savunma açısındandır. Surları(citadel wall) ve okçu kuleleri(ballista tower) en son seviyeye kadar gelişebilen tek ırktır. Bu ırkın en zayıf yönü ise insan askerlerinin çok güçsüz oluşudur. Bu açığı myth unitler doldurmaktadır...

   Mısırlılar kaynak toplama bakımından yunanlıların tersine altın için ayrı yapı(mining camp), odun için ayrı yapı(lumber camp) kurmak zorundadır.Favor elde etmek içinse; yine diğer ırklardan farklı olarak "Monument" adlı binaları inşa eder. Bu binaların çağ atladıkça bir üst kademe binası açılır. Her çağ için bir tane yapılabilmektedir. Bina sayısı arttıkça favorun artış hızıda artar.

   Mısırın kahramanları iki tanedir ve yunanlıların tersine her büyük tanrı için aynıdır. "Pharaoh" ve "Priest". Pharaoh oyunun başlangıcında bulunmaktadır. Bu hero üretilemez. Öldüğü takdirde otomatik olarak şehir merkezinden(town center) tekrardan çıkar. Diğer hero, priestler ise üretilebilir ve birden fazla olabilirler.


İskandinav - Norse

   İskandinavların büyük tanrıları; Thor,Odin ve Loki'dir.

 Archaic Age        Classical Age           Heroic Age                Mythic Age

   Thor     -         Forseti,Freyja           Bragi,Skadi                Baldr,Tyr
   Odin     -         Freyja,Heimdall         Njord,Skadi                Baldr,Tyr
   Loki      -         Forseti,Heimdall        Bragi,Njord                  Hel,Tyr


   İskandinavlar tam anlamıyla savaş için yaratılmış bir medeniyettir. Bu uygarlığın göze çarpan en büyük özelliği savaşçı piyadelerinin bina inşa edebiliyor olmasıdır. Ayrıca human soldier çeşitliliği olarak yunan ırkıyla kıyaslanılabilecek kadar iyi seviyededir.

   Yunanlılarda bina inşa eden ya da tarla dahil tüm kaynaklarda çalışabilen köylü(villager) ve mısırlılarda aynı işlevi gören işçiye(laborer) karşılık gelen birim iskandinav medeniyetinde yoktur. Bu görevler iskandinavlarda bölünmüştür. Tarlada çalışmak ve odun toplamak için toplayıcı(gatherer), altın madeninde çalışmak içinse cüceler(dwarfs) bulunmaktadır. Aslında kaynak toplama tercihleri, iskandinav ırkıyla oynayan oyuncunun takdirine bırakılmıştır. Cüceler odun toplayabilirler ya da tarlada da çalışabilirler ama bu işlerde toplayıcılar kadar iyi değillerdir ve bu tercih ekonominize olumsuz şekilde yansır. Ama cüceler; villager(yunan),laborer(mısır) ve gathererdan hem daha hızlı hem de daha fazla altın elde ederler...

   İskandinavlar kaynaklarını diğer ırklardan farklı olarak at arabasına(ox cart) toplarlar. Tüm kaynaklar(hayvancılık,tarla,odun,altın) için gereken geliştirmeler at arabası üzerinden yapılır. At arabasının seyyar olması da bu konuda iskandinavların avantajınadır...

   Bildiğiniz gibi birde favor var tabi. İskandinavların savaşçı bir ırk olduğunu söylemiştim. Favor elde etme yöntemleride bunu kanıtlar niteliktedir. İskandinavlar bu kaynağı savaşarak elde ederler. Yani ne kadar çok savaş o kadar çok favor demektir. Diğer bir konu olan kahraman konusu bu ırkın zayıf yönlerinden biridir. Sadece tek kahramanları bulunmaktadır o da "Hersir"dir. Hersir'in önemli özelliklerinden biride diğer birimlere göre favor ı daha fazla arttırmasıdır. Hersir birden fazla üretilebilir ve bina inşa edebilir...

   İskandinavlara defans açısından bakıldığında oyundaki en zayıf ülke denilebilir. Okçu kuleleri ve surları en fazla tek kademe geliştirilebilir ve tüm medeniyetler arasında Hit Points'i ve vuruş gücü en düşük olan kaleye sahiptirler...

Bugün 15 ziyaretçi (19 klik) kişi burdaydı!

Web Dinle Haberleri

Murat Boz

Yapım Aşamasıh3>

Devamını oku

En Son Eklenen Şarkılar

En son eklenen şarkı ve albümlere ulaşabilirsiniz

devamını oku...

Why choose us?

Pellentesque lectus justo, fermentum in, ornare vitae, vehicula eu, felis.

  • Quisque facilisis suscipit elit
  • Lacus et dictum tristique
  • Eeros ac tincidunt aliquam
  • Nullam commodo arcu non facilisis
devamını oku...

Testimonials

Phasellus id purus

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Flash Templates
website template image website template image
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol